Помилкове отримання грошових коштів: чи потрібно реєструвати податкову накладну
  • 16 September 2019

Помилкове отримання грошових коштів: чи потрібно реєструвати податкову накладну

Іноді в роботі бухгалтера виникає така ситуація коли ми отримуємо певну суму коштів які помилково були зараховані й через певний час ми повертаємо. І тут виникає питання по ПДВ : потрібно нараховувати ПДВ на таку суму? потрібно реєструвати податкову накладну? В даній статті про це і піде мова.
Якими нормами податкового кодексу в даному випадку може регулюватися — це у нас стаття 185.1 податкового кодексу в якому говориться про те що об'єктом оподаткування ПДВ є постачання товарів робіт або послуг на території України. Визначення що відноситься до постачання вказана вже статті 14.1.185 податкового кодексу та 14.1.191. Якщо подивитися на статтю 185 та статтю 14 то стає зрозуміло що ПДВ нараховується в тому випадку коли у нас йде мова про постачання товарів, надання послуг, виконання якихось робіт і коли у нас є якісь договірні відносини з нашим контрагентам. Це можуть бути як договірні відносини підкріплені письмовим договором так і в усній формі договору. Суть в тому що у нас є якісь домовленості, що ми отримуємо оплату надаючи певні послуги або навпаки робимо постачання потім нам оплачують. Тільки у випадку відсутності домовленостей з нашим контрагентам і це дійсно помилкова сума коштів то вона не є об'єктом оподаткування отже і реєструвати податкову накладну в даному випадку не потрібно. Звертаємо увагу другий момент так це помилкова сума отже вона повинна бути повернута нашому контрагенту. Для того щоб теж у нас не виникало жодних зобов'язань ПДВ не на податку на прибуток. Раніше був такий указ президента номер 227 він ще від 16-го березня 1995 року і в ньому було вказано що повернути помилково отриману суму необхідно протягом п'яти днів. Через те, що не було вказано, що це робочі дні то повертали протягом п'яти календарних днів. Причому з моменту отримання такого помилкового платежу. Припустимо, що ви такий платіж отримали в понеділок — п'ятий робочий та п'ятий календарний день у нас будуть наступати в п'ятницю це означало що ми повинні були повернути цю суму в данні строки й ось тоді теж значить можна було не нараховувати ПДВ. На даний момент указ уже скасований і питання щодо повернення суми коштів протягом якого часу потрібно повернути він не врегульовано, але дуже багато компаній звикли перевіряти по-старому та відштовхуватися від цих п'яти днів. Тому і я рекомендую на практиці дотримуватися даних правил. Раджу, також, не забувати і про один звітний період.

Back to the list