Автоматизація бізнесу > > НАДС щодо відпусток та простою держслужбовців під час війни
НАДС щодо відпусток та простою держслужбовців під час війни
НАДС щодо відпусток та простою держслужбовців під час війни
Інформаційне повідомлення НАДС
НАДС на своєму офіційному сайті оприлюднило відповіді на найнагальніші питання щодо надання відпусток держслужбовцям та посадовим особам органу місцевого самоврядування (ОМС), а також оголошеного у державному органі оплачуваного простою.
1. Чи може керівник державної служби відмовити держслужбовцю або посадовій особі ОМС у наданні відпустки за графіком відпусток, враховуючи режим воєнного стану?

Умови перенесення власником періодів відпусток працівників, які визначені відповідними графіками, перераховано в ст.11 Закону України від 15.11.96 р. № 504/96-ВР «Про відпустки» (далі – Закон про відпустки). Щорічна відпустка за ініціативою власника або уповноваженого ним органу, як виняток, може бути перенесена на інший період тільки за письмовою згодою працівника та за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації у разі, коли надання щорічної відпустки в раніше обумовлений період може несприятливо відбитися на нормальному ході роботи підприємства, та за умови, що частина відпустки тривалістю не менше 24 календарних днів буде використана в поточному робочому році.
НАДС рекомендує уникати відмов у наданні держслужбовцям та посадовим особам ОМС відпусток, на які вони мають право.

2. Чи може керівник зобов'язати виконувати службові завдання під час оголошеного у державному органі оплачуваного простою?

Керівник не може в жодному разі зобов'язувати державного службовця виконувати свої посадові обов'язки у разі простою, оскільки простій – це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ст.34 Кодексу законів про працю від 10.12.71 р. № 322-VIII (далі – КЗпП). Отже, період простою передбачає неможливість виконання обов'язків за посадою.

3. Чи може керівник відправляти працівників за свій рахунок до закінчення воєнного стану?

НАДС наголошує, що держслужбовець не може бути відправлений у відпустку, зокрема у відпустку без збереження заробітної плати, примусово, тобто без його власного бажання. Для будь-якої відпустки держслужбовець має написати заяву і попросити про надання відповідного виду відпустки із зазначенням строку її тривалості.
У разі неможливості виконання держслужбовцями завдань за посадами дистанційно варто оголошувати простій.

Керівникам держорганів, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, постановою КМУ від 07.03.2022 р. № 221 «Деякі питання оплати праці працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, в умовах воєнного стану» надано право до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників, але не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові тарифного розряду (посадового окладу).

4. Чи має право на відпустку мама неповнолітньої дитини з метою здійснення перевезення дитини у безпечне місце тимчасового проживання?

Відповідно до ст.182 КЗпП та ст.19 Закону про відпустки одинокій матері може надаватися додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів. Крім того, держслужбовцю можуть надаватися й інші види відпусток.

5. Чи можна під час простою надати працівнику відпустку без збереження заробітної плати за його заявою?

НАДС вважає, що у разі оголошення в державному органі простою (стосовно всього органу, окремого структурного підрозділу або державного службовця) держслужбовцю, на якого поширюється такий простій, доцільно надавати всі відпустки, на які він має право, включаючи відпустку без збереження заробітної плати.

6. Чи можна покладати обов'язки на іншого працівника під час оголошення простою за такою посадою та здійснювати за це оплату?

Простій передбачає зупинення роботи з об'єктивних причин та тимчасове припинення виконання посадових обов'язків. Отже, покладати обов'язки на іншого працівника за посадою на якій виник простій недоцільно.

Якщо суб'єктом призначення приймається рішення про необхідність покладання посадових обов'язків за посадою щодо якої оголошено простій на іншого працівника, то виплата за додаткове навантаження здійснюється відповідно до частини третьої ст.52 Закону України від 10.12.2015 р. № 889-VIII «Про державну службу»
Close
Месенджери
Telegram
WhatsApp
Viber
Messenger
Skype
Mail
Phone
Залишились запитання?
Залиште контактні дані і ми зв'яжемось з Вами найближчим часом
Як до Ваc звертатись?
Ваша електронна адреса
Ваш телефон
Завантаження файлів
Можливо завантажити до 10 файлів
Коментарі
*Натискаючи на кнопку "Надіслати" Ви погоджуєтесь з політикою конфіденційності та обробки персональних даних

Підпишіться на наші сповіщення, тоді Ви не пропустите важливі новини, корисні статті та вигідні акції
Виберіть розсилку
Зворотній зв’язок
Зателефонуйте нам
за номером
+38 (0412) 44-64-32
або
скористайтесь послугою
“зворотній дзвінок”
Зворотний дзвінок
Зв’яжіться з нами