1. Розширено визначення терміна «контрольна стрічка». Тепер це не тільки копії розрахункових документів, а й електронні копії розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків. Також дано
визначення терміна «електронна копія фіскального звіту» (внесено зміни до ст.2 Закону про РРО).
2. Забороняється використання прро при оптовій та / або роздрібній торгівлі паливом (п.1 ст.3 Закону про РРО доповнено новою нормою).
3. Суб'єкти господарювання, які використовують ПРРО, повинні передавати до органів ДПСУ по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію в формі
електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та
іншу інформацію, необхідну для обліку роботи прро фіскальним сервером, створювану засобами таких прро.
ПРРО і фіскальний сервер повинні забезпечувати можливість отримання в автоматичному режимі даних про електронних розрахункових документах від фіскального сервера, необхідних для формування засобами прро і передачі фіскального сервера фіскальних звітів і електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період (внесено зміни до п.7 ст.3 Закону про РРО). Раніше було передбачено, що суб'єкти господарювання, які використовують прро, повинні подавати до органів ДПСУ по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні фіскальні звіти і електронні фіскальні звітні чеки.
4. Виключено норму про обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу) в грошовій одиниці України (виключений п.8 ст.3 Закону про РРО) .
Разом з тим, звертаємо увагу, що відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію тягне за собою накладення на суб'єкта господарювання штрафу в розмірі 30% вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 5 НМДГ. На суб'єктів господарювання, які відповідно до закону не ведуть обов'язковий облік доходів і витрат, за таке порушення штраф накладається в розмірі 5 НМДГ (п.7 частини першої ст.23 Закону № 1023).
Таким чином, відсутність цінника на товар (послугу) тягне за собою накладення зазначеного штрафу.
5. РРО та / або прро та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги в разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування і / або сервісів переказу коштів (ст.9 Закону про РРО доповнена п.14).
6. Скасовано штрафи за такі порушення: - невідповідність на місці проведення розрахунків суми готівки сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, більш ніж на 10% розміру мінімальної зарплати, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (внесено зміни до абзацу перший п.1 ст.17 Закону про РРО);
- проведення розрахункових операцій через РРО та / або прро без використання режиму попереднього програмування найменування кожного товару, яка є підакцизним, і / або послуги, ціни товару (послуги) та обліку їх кількості (виключений п.6 ст.17 Закону про РРО).
7. Застосування зниженого розміру санкцій, передбачених п.1 ст.17 Закону про РРО, встановленого п.11 розділу II «Прикінцеві положення» Закону про РРО, продовжено
до 1 січня 2022 року. Зокрема, в відповідно до цього пункту санкції, передбачені п.1 ст.17 Закону про РРО, застосовуються в таких розмірах:
- 10% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
- 50% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
8. Виключено п.10 розділу I Закону № 128, згідно з якому 1 січня 2021 року Закон про РРО доповнювався розділом ІV, що встановлює вимоги до скарг покупців (споживачів) про порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій. Також з передбачуваної нової редакції ст.25 Закону про РРО, виключені норми, присвячені отриманню покупцем відповідної компенсації за рахунок штрафів, накладених на продавця.
Таким чином,
повністю скасований так званий кешбек, введення в дію якого було заплановано на 1 січня 2021 року. При цьому норми, що стосуються, зокрема, отримання покупцем відповідної компенсації за рахунок штрафів, накладених на продавця, звільнення від оподаткування суми такої компенсації також виключені з ПКУ.
Закон № 1017 набув чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування, - 10 січень 2020 року, крім окремих норм, які в даному огляді не розглядалися.